Workshot 2.0: CENZURA

delavnica koncepta & scenarija & stop animacije


22. 9. – 1. 10. 2023

 

CENZURA: omejitveni, nadzorni mehanizem nad ljudmi, ki vršijo svojo pravico do svobodnega izražanja ter nad producenti_kami kreativnih diskurzov.

Zgodbe so mnogo večje od ideologij. In to je naše upanje. (Donna Haraway, The Companion Species Manifesto: Dogs, People and Significant Otherness, 2003).


Dobrodošli na  trifazni delavnici snemanja konceptualnih animacij, kjer praktična izvedba kratkega animiranega projekta zaključi postopek učenja o kritičnih pristopih do medijev in razumevanja filma kot kompleksnega načina umetniške komunikacije.


Udeleženke_ci se bodo učile_i veščine snemanja stop animacij pri PIOTRU CHMIELEWSKEMU in URSZULI DOMAŃSKI, družbeno angažiranim stop animatorjem in animatorko iz Lodža (Poljska); scenaristiko bosta predavala TAL KANTOR, večkrat nagrajena animatorka in pedagoginja (Izrael) in VASSILIS KROUSTALLIS, pisatelj, filmski kritik in akademik (Grčija/Estonija); veščine kritične pismenosti pa bodo pridobili_e pri umetnostni zgodovinarki URŠKI BREZNIK in sociologinji KAJI FIEDLER (Slovenija).


Na 13. Mednarodnem filmskem festivalu StopTrik analiziramo cenzuro kot element v sistemih moči, ki se skozi čas in prostor pojavlja v različnih oblikah.  Osrednji in spremljevalni program festivala bo zastavljal vprašanja o ključnih lastnostih in mejah tega, kar smo zgodovinsko obravnavali kot manifestacijo cenzure v animaciji in tudi njene sodobne oblike (od institucionalizirane cenzure do komunikacijskih funkcij denimo z moderacijo vsebine, politično korektnostjo ali kulturo ukinjanja pa vse do konstruktivnega diskurza o kritiki in svobodnem izražanju).


STRUKTURA DELAVNICE: URNIK & VSEBINA

Aktivnosti delavnice potekajo od 10.00 do 18.00 z enournim premorom za kosilo.

Faza 1: 22. 9. 2023, delavnica kritične pismenosti z Urško Breznik in Kajo Fiedler, Zoom

Faza 2: 24.–26. 9. 2023, scenaristična delavnica s Tal Kantor, dogodek v živo

Faza 3: 27. 9.–1. 10. 2022, snemanje animacij s Piotrom Chmielewskim & Urszulo Domańska, dogodek v živo

  • V tej fazi se boste učili_e o:

    • razmerjih moči v družbi in kako jih analizirati;

    • kako je dostop do znanja in informacij povezan z močjo;

    • uporabi kritične diskurzne analize pri branju pisanih, vizualnih in avdiovizualnih besedil.

  • 1. dan (24. 9. 2023) vsebuje »Teme, like in dogajanja: kako ne ukiniti svojega filmskega narativa«, seminar z Vassilisom Kroustallisom.

    V tej fazi se boste učili_e o:

    • osnovnih načelih filmskih narativov;

    • razumevanju osrednje podobe zgodbe;

    • prevajanju konceptualnih zgodb v filmske narative.

  • V tej fazi se boste učili_e o:

    • Žičnih konstrukcijah: skupaj bomo ustvarili žične konstrukcije in se naučili, kako oblikovati in strukturirati ideje;

    • slogih teksture: eksperimentirali bomo z različnimi slogi teksture kot papirmaše, akrilno barvo ali ekstrudiran polistiren XPS (stirodur), da bodo vaše lutke izgledale unikatno;

    • posebnih učinkih: odkrivali bomo vznemirljive in duhovite načine ustvarjanja posebnih učinkov (kot vodni tok, ogenj, dim ali veter) s stop animacijo;

    • osnovah animacije: pokrili bomo osnovna načela animacije in vam pomagali_e razumeti, kako oživiti svoje like na prepričljiv in mikaven način. To vključuje tudi učenje o časovnem načrtovanju, prostorskih načrtih, dodajanju in jemanju sličic in ostalih ključnih konceptih, ki prispevajo k gladkemu in naravnemu gibanju v animacijah.

 

BIOGRAFIJE MENTORJEV_IC

  • je sinologinja in umetnostna zgodovinarka, direktorica Pekarne Magdalenske mreže od leta 2013. Izvršna producentka Mednarodnega filmskega festivala StopTrik.

  • je sociologinja, zaposlena v Pekarni Magdalenske mreže od leta 2016. Razvija in vodi delavnice in seminarje o kritični pismenosti. Producentka glasbenih dogodkov na StopTriku in urednica spletne strani družabnih omrežij festivala.

  • je grški strokovnjak za film in animacijo, ki trenutno živi v Talinu v Estoniji. Ima obsežne izkušnje z organizacijo animacijskih festivalov, trenutno pa je programski direktor festivala PÖFF Shorts (Talin); prav tako je glavni urednik spletnega portala za neodvisno animacijo Zippy Frames. Je avtor filmskih scenarijev za The Hotel in Mar(t)y, ter za kratki film Homespital.

  • (1988) je nagrajena neodvisna animatorka in vizualna umetnica. Diplomirala z odliko na Bezalelski akademiji umetnosti in dizajna v Jeruzalemu, kjer trenutno predava na Oddelku za zaslonsko umetnost. Režirala filme Pismo prašiču (2022), Drugače povedano (2016), Pod majhnim soncem (2015, sorežiral Shahar Davis).

  • je stop animacijski samouk, ki je svoje znanje in veščine posvetil osveščanju o družbenih problematikah z vizualnimi materiali. Izvaja animirane kampanje za različne nevladne organizacije, s pozitivno sprejetim filmom Rak (2022) pa je naredil prve korake kot umetniški filmski režiser.

  • je stop animatorka, diplomantka Filmske Šole v Lodžu iz področja animacije in posebnih učinkov. Režirala je številne filme, med drugim tradicionalno animiranega Okna tiste hiše (2019).

  • asistentka delavnice; Lene ustvarja kipe, filme in mešane medijske umetnine. Njena dela odlikuje raba vsakdanjih predmetov v atmosferi srednjega razreda, kjer ima prepoznavanje veliko vlogo.

 

WORKSHOT 2.0: CENZURA je projekt, ki ga organizira Pekarna Magdalenske mreže v sodelovanju z mrežo univerz v sklopu KOMBINIRANEGA INTENZIVNEGA PROGRAMA ERASMUS+, ki ga koordinira Akademija umetnosti Univerze v Novi Gorici (Slovenija) in ki vključuje sledeče partnerje: Akademija likovne umetnosti na Dunaju (Avstrija); Univerza uporabnih znanosti v Zgornji Avstriji (Wels, Avstrija); Nova bolgarska univerza v Sofiji (Bolgarija); Akademija likovnih umetnosti v Zagrebu (Hrvaška); EKA Estonska akademija umetnosti v Talinu (Estonija); Universidade Lusófona de Lisboa (Portugalska).

 
Kaja Fiedler